Krille o Ullis Rallyteam.blogg.se

Vi är ett sambo par med ett stort gemensamt intresse, rally..desto fortare det går desto bättre :P

Gästabudstrofen

Publicerad 2014-07-07 23:03:05 i Allmänt,

Rekord för att vara oss, bilen var lastad redan på torsdagskvällen...anledningen var att Krille jobbade på fredagen så vi fick köra redan runt tre tiden för vi hade ordnat boende på ett vandrarhem i närheten av Nyköping..
 
 
 
Kändes jättekul, nu blev det ju både rallytävling och lite utflykt på köpet ;)
 
 
 
Runt åtta på kvällen var vi framme i Stavsjö, plockade in våra grejer i vårt jättestora rum..rymde typ två våningsängar..och sen gick vi ut och kollade in den fina omgivningen..låg ett stort hotell bredvid som var öde och stavfors bruk och en sjö..thats it ;)
 
 
 
 
 
 
 
Roger Arvidsson hade tagit två fina bilder på oss, jättekul varje gång man hamnar på bild :D
 
 
 
 
ss1 : Bra rallyväg..där man även körde på en snitslad bana inne på ett flygfält..första gången jag åkt en sådan så kan ärligt säga att jag va med i början sen va jag helt väck så är imponerad av Krilles körning där..tack o lov kom jag på nästan direkt igen när vi körde av flygfältet till vanliga (mycket bättre i mitt tycke ) grusvägar :P
Men måste gått bra där iaf för vi hade bästa tiden i klassen där :)
 
ss2: Gick rätt bra, fast slutade med punktering på vänster bakdäck, en motorkudde gick sönder och lite stingslig codriver..Krille som har koll på varje not hörde inte när jag sa den så han började höja rösten o undra vad som kom nu o jag hade ju redan upprepat den par gånger så om någon undra var vi ylar om i slutet innan vi stänger av kameran så har ni svaret här..är ju lätt hänt att man blir lite upprörd i den här sporten :P..men som sagt annars gick det rätt bra :P
 
Tur iaf att det va service därefter och relatativt nära dit samt gott om tid för Krille fick under huven direkt och försöka spänna fast motorn medan Jocke bytte däcken och tankade.
 
ss3: Riktigt dålig väg och kändes inte jätteroligt med tanke på motorkudden va helt sönder samt att den andra hade med gått sönder vid det här laget..
Här missade jag även en not vilket ledde till några sekunders motorstopp..
 
ss4: Här försökte vi köra fort men ändå försiktigt för var inte så pigga på att behöva bryta..ingen lätt kombination :P
 
Några minuters sevice där Krille o Jocke stressade för att försöka få fast motorn igen medan jag hade koll på tiden.
 
ss5: Samma som på 4:an, gällde bara att få bilen att hålla och att vi inte tappade för mycket.
 
Vi tyckte att vi kört smart med tanke på bilen, Krille gjorde några små misstag, typ bromsade för tidigt i något vägbyte så han var inte riktigt nöjd, själv missade jag inne på flygfältet plus en not annars satte jag alla noterna. Men vi blev ju etta så något rätt måste vi ju ändå gjort :D
 
 
Fick jättefina pokaler, blommor och två dunkar med olja :) 
 
Och sist men inte minst Tack Jocke för att du ställde upp och körde service åt oss :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Krille o Ullis

Vi bloggar om vårt gemensamma intresse..rally :) Krille började med folkrace för hmm många år fortsatte med att åka rally tills han själv skaffade sin första rallybil, en golf, 2005. 2007 började han bygga en Volvo 240 som blev klar 2009 som han sedan har tävlat med. Ullis började åka som co-driver i år, 2014 efter sambons övertalningar och blev fast direkt :) Tanken är att köra så många tävlingar vi har tid och råd med :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela